Skaffa en digital brevlåda och få skattepengarna redan till påsk 2017!
Igår gick Skatteverket ut med ett pressmeddelande om att man har möjlighet att få sina skattepengar redan till påsk! För att få det måste man skaffa en digital brevlåda för myndighetspost på skatteverket.se/digitalbrevlada senast den 1 mars. Se också till att du har registrerat ditt bankkonto dit skatteåterbäringen ska gå.
Vad innebär det att skaffa en digital brevlåda?
Det som kommer att ske då är att du får post från Skatteverket och andra myndigheter och kommuner digitalt i stället för på papper. Det minskar pappersanvändningen och risken för att de försvinner i postgången.
Det finns flera tjänster för en digital brevlåda, man kan välja mellan Kivra, Bring Digimail och Min Myndighetspost. Själv har jag registrerat mig hos Kivra tidigare. Hos Kivra och Bring Digimail kan man dessutom få post från företag. Kivra är den tjänst som erbjuder flest avsändare så därför var valet lätt för mig. Hos Min Myndighetspost får man bara brev från myndigheter och kommuner.
Så gör du för att få skattepengar till påsk
- Skaffa en digital brevlåda här senast den 1 mars.
- Se till att du har anmält konto för skatteåterbäring!
- Deklarera i appen eller e-tjänsten senast den 29 mars, utan att ändra eller lägga till något.
Har du redan en digital brevlåda får du också skattepengarna till påsk. Du måste dock deklarera i appen eller e-tjänsten senast den 29 mars, utan att ändra eller lägga till något. Du kan se på Skatteverkets Mina sidor om du redan har en digital brevlåda.
Då gäller det bara att hoppas att man får lite pengar tillbaka i år! Det hade inte varit helt fel att lägga dem i sparkassan, eller kanske reskassan 🙂
Om ni får skatteåterbäring, vad brukar ni göra med pengarna? Sparar ni dem eller spenderar ni dem direkt?